Вотилівська філія комунального опорного закладу «Виноградський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Лисянської районної ради Черкаської області» І-ІІ ступенів

 

Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти у 2017/2018 навчальному році, завдання на 2018/209 навчальний рік




Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти у 2017/2018 навчальному році,

завдання на 2018/209 навчальний рік

 Зміни в політичному, соціально-економічному житті нашої країни, зростаючі вимоги суспільства до якісної освіти спонукають як до радикальних реформ в українській освіті, так і до поступових кроків для її удосконалення.
      Перше вересня – день великих надій та очікувань. Кожна родина сподівається дати своїй дитині якісну освіту, яка дасть їй змогу ствердитись у житті, бути корисною своїй країні. Дарувати знання і набувати їх – це нелегкий труд, який вимагає віддачі душевних сил, значного напруження, проникнення у велику скарбницю, надбану людством. На сьогодні триває реформування освітньої галузі нашої держави, мета якого - стати розвиненою європейською державою, нарощувати свій науково-освітній потенціал.

 Робота відділу освіти Лисянської райдержадміністрації в 2017-2018 навчальному році була спрямована на виконання завдань, визначеними приорітетними напрямками розвитку освіти, вирішення стратегічних проблем, що стоять перед системою освіти у нових економічних і соціальних умовах на шляху до інтеграції в європейський освітній простір.

Зусилля відділу освіти за активної підтримки обласної та районної державних адміністрацій, обласної та районної рад, громадян району, депутатів усіх рівнів, були зосереджені на реалізацію пріоритетних напрямів розвитку освіти, подолання наявних проблем, вирішення перспективних завдань.

Доступність до якісної освіти починається з дошкільної ланки, бо саме вона є базисом системного розвитку дитини, фундаментом творення якісно нового освітнього простору.

Зміни в дошкільній освіті, які відбуваються сьогодні, ставлять дедалі складніші й масштабніші завдання щодо вдосконалення змісту, підвищення та оновлення дошкільної освіти. Дошкілля району розвивається як складова частина неперервної освіти в державі, основним завданням якої є  збереження та розвиток мережі дошкільних навчальних закладів району, забезпечення конституційних прав і державних гарантій щодо доступності здобуття  освіти дітьми дошкільного віку.

         Відділом освіти, органами місцевого самоврядування, педагогічними колективами здійснено ряд заходів щодо збереження мережі та максимального охоплення дошкільною освітою дітей в сільській місцевості.

У системі дошкільної освіти Лисянського району   на сьогодні функціонує 26 дошкільних навчальних закладів,  з них:  16 у складі НВК, та 10 ДНЗ ( 3 – комунальної власності селищної ради і 7 – комунальної власності  сільських рад).

Дошкільні навчальні заклади та дошкільні групи НВК  підключені до уніфікованої системи електронної реєстрації дітей дошкільного віку через мережу «КУРС: Дошкілля».

   Дошкільною освітою охоплено 720 дітей від 3 до 6 років охоплені дошкільною освітою що становить (100%), що виховуються у дошкільних навчальних закладах та навчально-виховних комплексах,  діти 5-ти річного віку 100 % охоплені дошкільною освітою.

  Заклади розраховані на 875 місця. На 100 місцях виховується 81 дитина.

   Моніторинг охоплення дітей дошкільною освітою у Лисянського  районі показав, що мережа дошкільних навчальних закладів на сьогоднішній день відповідає запитам населення. Усі дошкільні заклади працюють цілорічно.         

                  Приділяється увага зміцненню матеріально-технічної бази закладів дошкільної освіти Лисянського району. При підготовці до нового навчального року визначається обсяг необхідних ремонтних робіт в дитячих садках. Упродовж року проводяться  поточні та косметичні ремонти, групових, роздягальних, спальніх кімнат, ігрових та спортивних майданчиків, харчоблоків, пралень та газових котелень. З допомогою спонсорських  та коштів селищної та сільських рад проводяться ремонти.

                На ремонт в 2018р. в ДНЗ «Сонечко» Бужанської сільської ради виділено із  бюджету сільської ради   7 тис.грн. (поточний ремонт ігрових майданчиків для всіх вікових груп та заміна опалювального електрокотла).

                ДДУ «Ромашка» Лисянської селищної ради на поточні ремонти виділено 23 тис.грн. з  бюджету селищної ради (капітальний ремонт центрального санвузла, заміна труб, унітазів, раковин, у двох групах шпаклівка потолків та переклеювання шпалер, заміна двох електроболерів) та 10 тис.грн. спонсорських  коштів на придбання матеріалу для ремонтних робіт.

               ДДУ «Малятко» Лисянської селищної ради на поточний ремонт виділено 18 тис. гр. з бюджету селищної ради (заміна огорожі для відходів, закуплено два газових котли, заміна водяного лічильника, закуплено електромотокосу, переклеювання шпалер в середній групі та закуплено два унітази) та 10тис.грн.  спонсорських  коштів на ремонт павільйону для дитячих візків.

              ДДУ «Веселка» Лисянської селищної ради на поточний ремонт виділено 23 тис.грн. з бюджету селищної ради (капітальний ремонт туалетної кімнати в середній групі та поточний ремонт  групових кімнат, оновлення ігрових та спортивного майданчиків) та 10тис.грн. спонсорських  коштів для придбання  принтера, а також  пісочниць для ігрових майданчиків.

           ДНЗ «Малятко» Ріпківської сільської ради, ДНУ «Берізка» Дашуківської сільської ради, ДНЗ «Ромашка» Шубиноставської сільської ради, ДНЗ «Ромашка» Будищанської сільської ради, ДНЗ «Веселка» Босівської сільської радиДНЗ «Пролісок»  Жаб’янської сільської ради з бюджету сільських ради  виділено по 2 тис.грн. на косметичний  та поточні ремонти (побілка, покраска групових кімнат,  ігрових споруд, закуплено господарчі товари).

           Протягом навчального року щоквартально проводилися наради керівників дошкільних навчальних закладів, на яких розглядалися як теоретичні, так і практичні питання: вивчення нормативно-правових документів, інструктивно-методичних листів, програм, результати тематичних перевірок, участь у районних заходах, ознайомлення з наказами відділу освіти. Працюють   методичні об’єднання педагогічних працівників, творчі та проблемні групи, консультативні пункти, базові дошкільні заклади з питань впровадження інноваційних, педагогічних технологій в роботі з дошкільниками, школи професійного зростання для педагогів.

Створюючи ігрові осередки «Бібліотека», «Школа», «Лікарня» куточки майбутніх школярів та дослідницько-експериментальні зони, вихователі підсилюють мотиваційну готовність дітей до навчання в школі.  Вихованці мають змогу закріпити набуті знання та враження від екскурсій до школи, класу, шкільної і  дитячої бібліотек, до музею проведених протягом року.

У дошкільній освіті у нас багато позитивних змін, однак, слід активніше впроваджувати інноваційні технології та  працювати над створенням іміджу дошкільних закладів.

Більш реальнішим і тіснішим став зв'язок між дошкільною і початковою ланками освіти. Зростає взаєморозуміння і єдність  педагогів та батьків, адже успіх в оновленні змісту дошкільної та початкової освіти полягає в залученні родин до освітнього процесу.

Із метою виявлення талановитих дітей та розвитку їх творчих здібностей вихованці дошкільних закладів залучаються до гурткової роботи. Гурткова робота проводиться у всіх дошкільних навчальних закладах.

  №

пп

        Назва   гуртка 

 

Дошкільний заклад

 

Керівник

1.

 

 

Умілі ручки

Лисянський ДНЗ

«Малятко»

Дашуківський ДНЗ

Федюківський НВК

Будищанський ДНЗ

Вихователі

2.

 

 

Екологічний

Бужанський ДНЗ

Ріпківський ДНЗ

Попівський НВК

Вихователі

3

Веселий пензлик

Погиблядський НВК

Виноградський НВК

Камбрідський НВК

Лисянський ДНЗ

«Ромашка»

Чаплинський НВК

Вотилівський НВК

Жабянський ДНЗ

Вихователі

4.

Орігамі

Лисянький ДНЗ

«Ромашка»

Вихователі

5

Театралізований

Лисянський ДНЗ

«Ромашка»

Лисянський ДНЗ

«Веселка»

Марянівський НВК

Босівський ДНЗ

Вихователі

6.

Англійська для дошкільнят

Лисянський ДНЗ

«Ромашка» Лисянський ДНЗ

«Ромашка»

Лисянський ДНЗ

«Веселка» Лисянський ДНЗ

«Малятко»

Вихователі

7.

Здоров’ятко

Лисянський ДНЗ

«Веселка»

Вихователі

8.

Нетрадиційне малювання

Лисянський ДНЗ

«Ромашка»

Шестеринський НВК

Журжинський НВК

Почапинський НВК

Яблунівський НВК

Смільченецький НВК

Шубиноставський ДНЗ

Вихователі

9.

Веселі мелодії

Шестеринський НВК

Лисянський ДНЗ

«Веселка»

Вихователі

10.

Патріотичного виховання

Бужанський ДНЗ

Вихователі

 Організовуючи гурткову роботу, вони співпрацюють із керівниками гуртків БДЮТ, працівниками закладів загальної середньої освіти, проводять спільні свята, виставки робіт гуртківців тощо.

Слід відмітити, що для реалізації завдань дошкільної освіти на сучасному етапі педагоги дошкільних закладів використовують нові технології навчання, інтегроване навчання, психолого-педагогічного проектування, педагогічну спадщину відомих педагогів (В.Сухомлинського, М. Монтесорі, М. Єфименка та ін.).

У дошкільних закладах району практикується проведення різних форм роботи з батьками: конференції, збори, спільні свята, консультації, Дні відкритих дверей та добрих справ, індивідуальна робота тощо.

РМК проводить роботу по створенню Інтернет–сайтів дошкільних навчальних закладів району.

 Робота дошкільних навчальних закладів та дошкільних груп НВК спрямована на підтримку збереження та розвитку здорового способу життя дошкільників. Той фундамент, який закладають працівники ДНЗ та дошкільних груп НВК маленьким вихованцям з самого дитинства, служить опорою і основою в подальшому житті. 

Для задоволення освітніх потреб населення району потрібно вдосконалювати мережу закладів загальної середньої освіти. Упродовж останніх п’яти років мережа навчальних закладів району істотно не змінювалась. Протягом 2017/2018 навчального року в районі функціонувало 23 загальноосвітні навчальні заклади, з них – 16 навчально-виховних комплексів «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа», Будинок дитячої та юнацької творчості. Навчання у закладах загальної середньої освіти організовано за індивідуальною, інклюзивною, екстернатною формами навчання.

У зв’язку з погіршенням демографічної ситуації кількість учнів зменшується в середньому на 200 дітей (на один навчальний заклад району). У 2017-2018 н.р. кількість У 2014-2015 році – 2179 дітей, в 2015-2016 році – 2117 дітей, в 2016-2017році –2021дітей, у 2017-2018 н.р. – 2011дітей ( більше за рахунок першачків селища). Видатки на одного вихованця (учня, дошкільника) в загальноосвітніх навчальних закладах району складають в середньому 34421,52 гривні,  коли фінансовий норматив на одного учня  у 2018 році становить –  12982,75 гривень. Коли витрати становлять у  Федюківському НВК (87760грн),  Кам’янобрідському НВК (70621грн), Рубаномостівському НВК (69965грн), П-Попівському НВК (59345грн), Дашуківській ЗОШ І-ІІ ступенів (59249грн), Хижинському НВК (53978грн), Шестеринському НВК (52398грн), Ріпківській ЗОШ І-ІІ ступенів (50769грн), Яблунівському НВК (49033грн), Босівській ЗОШ І –ІІ ступенів (48038грн). Найменшими є видатки на одного учня у Лисянському НВК (21504грн), Лисянській ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 (20763 грн) та Бужанській ЗОШ І-ІІІ ступенів (23839 грн). Прикро, що в багатьох школах району у 2017/2018 навчальному році були відсутні окремі класи. Так, у Босівській ЗОШ І-ІІ ступенів відсутні 1,3,4,5,6,7,8 класи, Кам’янобрідському НВК відсутні 7 класів,  по шість класів відсутні у Яблунівському НВК, Хижинському НВК, Дашуківській ЗОШ І-ІІ ступенів, Ріпківській ЗОШ І-ІІ ст., по п’ять  повних класів відсутні у Смільченецькому НВК. У Рубаномостівському НВК Іст., П-Попівському НВК І ст.. та Федюківському НВК Іст., Шестеринському НВК відсутні чотирі класи, у Чаплинському НВК та Журжинецькому НВК – три класи, у  Погибляцькому НВК, Шубиноставській ЗОШ І-ІІІ ст..– два класи, а у Виноградському НВК, Вотилівському НВК, Мар'янівському НВК та Бужанській ЗОШ І-ІІІ ст. відсутній один клас.

Відомо, що в малокомплектних школах, де в неповному класі навчається 2-3 учні, практикується індивідуальне навчання. діти отримують втричі менше навантаження, та відповідно – в рази слабшу освіту. Це складне питання, яке потребує всебічного, виваженого розгляду. І на першому плані мають бути інтереси й потреби учнів, які прагнуть отримати повноцінну, якісну освіту. Задля задоволення потреб учнів у отриманні якісної освіти в нашому районі мають ширше діяти школи профільного навчання та освітні округи. А для цього потрібно, щоб кошти витрачалися не на утримання малокомплектної мережі, а на розбудову, поліпшення матеріально-технічної бази профільних шкіл та освітніх округів, зокрема,  на придбання шкільних меблів, сучасної комп’ютерної техніки, проведення капітальних ремонтів шкільних приміщень, створення належних умов з метою поглибленого вивчення навчальних предметів. Все це потрібно для того, щоб діти нашого району були конкурентоспроможними при вступі до вищих навчальних закладів.

      Одним із пріоритетів останніх кілька років визначено Програму розвитку опорних шкіл. Постановою від 19 квітня 2018 року Кабінет Міністрів України затвердив зміни у порядку створення освітніх округів та визначив умови функціонування загальноосвітніх навчальних закладів у рамках децентралізації.

   Заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей зазначив, що головною метою створення опорних шкіл є забезпечення якості освіти та рівного доступу до неї, а також питання ефективності використання ресурсів, підвищення спроможності органів місцевого самоврядування.

    Відповідно до розпорядження Лисянської районної державної адміністрації від 12.01.2017 №05 було створено координаційну раду з питань оптимізації та модернізації мережі навчальних закладів, діяльності освітніх округів та розвитку опорних загальноосвітніх навчальних закладів району. 8 лютого 2017 року відбулося засідання координаційної ради, на якому було представлено відділом освіти повний аналіз мережі навчальних закладів району в розрізі кожної школи та запропоновано робочий проект щодо створення опорних шкіл в районі. При створенні даного проекту відділ освіти керувався Положенням про освітній округ в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2016 року №574, листом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2016 №2/3-14-1776-16 щодо нормативно-правового регулювання діяльності освітніх округів, опорних закладів та їхніх філій, а також якісними показниками матеріально-технічної бази і навчально-виховного процесу кожного загальноосвітнього навчального закладу. Даний робочий проект передбачав створенню п’яти освітніх округів: Лисянський (опорна школа – Лисянський НВК І-ІІІ ст. №1), Боярський (опорна школа – Боярський НВК І-ІІІ ст.), Бужанський (опорна школа – Бужанська ЗОШ І-ІІІ ст.), Виноградський (опорна школа – Виноградський НВК І-ІІІ ст.), Почапинський (опорна школа – Почапинський НВК І-ІІІ ст.). Членами комісії було вирішено винести даний робочий проект на обговорення освітянськими колективами та громадами району для внесення пропозицій та корективів. Остаточне рішення про створення освітніх округів та опорних шкіл згідно чинного законодавства приймає засновник (районна рада). З 10 до 29 травня рішенням районної ради від 05.05.2017 №15-02/VII було проведено конкурс  на опорні школи, в якому взяло участь 7 шкіл (Лисянський НВК, Бужанська ЗОШ, Виноградський НВК, Боярський НВК, Журжинецький НВК та Почапинський НВК). Комісія рекомендувала депутатам Лисянської районної ради затвердити чотири опорних заклади – Лисянський НВК, Бужанська ЗОШ, Боярський НВК та Виноградський НВК. У жовтні 2017 року відділом освіти  було розроблено та направлено до порядку денного чергової сесії районної ради проект рішення «Про визначення опорних шкіл та створення освітніх округів у Лисянському районі». Рішенням сесії районної ради  від 12.10.2017 №20-17/VII «Про визначення опорних шкіл та створення освітніх округів у Лисянському районі» було створено 4 освітні округи (Боярський, Бужанський, Виноградський та Лисянський) та визначено опорні школи. Рішенням сесії районної ради  від 31.05.2018  №27-13/VII «Про створення опорних закладів та їх філій у Лисянському районі» створено  4 комунальних опорних заклади та 13 їх філій (додаток 1), які почнуть функціонувати з 1 вересня.  Протягом липня було проведено конкурси на посади керівників комунальних опорних закладів та рішенням сесії призначено переможців на відповідні посади посади.

         Одним з пріоритетних завдань у сфері загальної середньої освіти є: вжиття заходів для реалізації в перших класах з 1 вересня 2018 року Концепції державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа». МОН України передбачено фінансування на модернізацію освітнього середовища, оскільки освітній простір навчального кабінету Нової української школи потребує широкого використання нових ІТ-технологій, нових мультимедійних засобів навчання, оновлення навчального обладнання, що здійснюється через такі осередки:

  • осередок навчально-пізнавальної діяльності з відповідними меблями;
  • змінні тематичні осередки, в яких розміщуються дошки/фліп-чарти/стенди тощо;
  • осередок для гри, оснащений настільними іграми, інвентарем для рухливих ігор;
  • осередок художньо-творчої діяльності з поличками для зберігання приладдя та стендом для змінної виставки дитячих робіт;
  • куточок живої природи для проведення дослідів (пророщування зерна, спостереження та догляд за рослинами, акваріум);
  • осередок відпочинку з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м'яким покриттям;
  • дитяча класна бібліотечка;
  • осередок вчителя, оснащений столом, стільцем, комп'ютером, полицями/ящиками, шафами для зберігання дидактичного матеріалу тощо).

        З метою створення нової моделі педагогічної освіти, спрямованої на підвищення кваліфікації вчителів (відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 15.01.2018 №34 «Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи» та на виконання наказу методистами розроблено графіки проходження курсової підготовки заступників директорів з навчально – виховної роботи, вчителів мистецтва та фізичної культури.

         Методистом відділу освіти Лисянської РДА Труш С.П. розроблено та затверджено КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» графік проведення семінарів – тренінгів (10 днів) з підготовки вчителів початкових класів, які навчатимуть першокласників за Новим Державним стандартом початкової освіти у 2018 – 2019 навчальному році).

          В умовах освітньої реформи «Нова українська школа», що здійснюється Міністерством освіти і науки України, важливим завданням є забезпечення наступності між дошкільною і початковою ланками освіти. Гармонійний розвиток особистості дитини у період дошкільного дитинства та старту шкільного життя – основа подальшого її успіху в умовах безперервної освіти впродовж дорослого життя. Так, результатом роботи є дієво проведений 26.04.2018 на базі дитячої дошкільної установи «Ясла – садок» епізодичний семінар для вихователів старших груп та вчителів початкових класів з проблеми «Створення педагогічних умов щодо підготовки сучасної дитини до навчання в Новій українській школі» (кер. Труш С.П., Вертеба Н.О.). Ільченко В.М., психолог дитячої дошкільної установи «Ясла – садок», провела вправу та презентувала інформацію - «Діти нового покоління» - їх поведінкові особливості, особистісні характеристики та короткі рекомендації для вихователів та педагогів, як працювати з дітьми покоління «Z». Труш С.П., методист РМК ознайомила присутніх з особливостями організації освітнього середовища у Новій українській школі та поділилась досвідом участі у Всеукраїнському проекті «Інтелект України».

       Наказом КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників» №29 від 12.02.2018 року «Про підвищення кваліфікації  педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти області для роботи в умовах Нової української школи» методиста РМК відділу освіти Труш С.П. призначено регіональним тренером, який здійснював впродовж березня – червня) підготовку 26 вчителів початкових класів району до роботи за новим Державним стандартом початкової освіти, згідно затвердженого графіка КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників» щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти області відповідно до Концепції «Нова українська школа». Проведено 10 тренінгових занять. Всі 26 вчителів району успішно пройшли дистанційне онлайн навчання  на освітній платформі EdEra і мають сертифікат про успішне завершення навчання.

        За документом, The LEGO Foundation безкоштовно надали свої набори для усіх перших класів у 2018 – 2019 роках. Таким чином кожен навчальний заклад отримує по набору «Шість цеглинок» для кожної дитини та по «LEGO Play Box» на клас.

       У серпні – листопаді планується навчання вчителів 3-х класів, які у 2018-2019 н.р. будуть навчати першокласників за програмою НУШ.

Одним із приорітетних завдань відділу освіти є інтеграція в освітній процес дітей з особливими освітніми потребами.У 2017/2018 навчальному році у закладах загальної середньої освіти  району  здобували освіту 45 дітей  шкільного віку, які потребують корекції фізичного та (або)  розумового розвитку, що становить 2,2% від загальної кількості дітей, з них  15 навчалися за індивідуальною формою навчання і 6 дітей - на інклюзивній формі навчання. Позашкільною роботою охоплено 16 дітей даної категорії.

У 2017-2018 н.р. за станом здоров’я 5 дітей шкільного віку не можуть навчатися у навчальних закладах. Згідно рекомендацій психолого-медико-педагогічної консультації 3 дітей були направлені до спеціальних закладів навчання.

           Створено умови для безперешкодного доступу до навчальних закладів дітей з особливими освітніми потребами. Усі навчальні заклади обладнані зовнішніми пандусами. Відсутні діти, які потребують  підвозу та доставки спеціальним автотранспортом до школи.

У 2017 році було виділено  державної субвенції для підтримки осіб з особливими освітніми потребами в сумі 54,5 тис.грн. Обсяг видатків для проведення корекційно-розвиткових занять становить 27,4 тис.грн.  Відділом освіти забезпечено закупівлю дидактичних матеріалів для проведення корекційно-розвиткових занять на суму 21,2 тис.грн. Відбувається творча робота вчителів по удосконаленню навчально-матеріальної бази кабінетів для забезпечення освітніх потреб дітей з інвалідністю. Педагогічними працівниками, що працюють з дітьми, що потребують фізичного та (або) розумового розвитку використовуються індивідуальні навчальні програми та плани, що передбачають врахування розумових якостей, природних нахилів та потреб учнів.

          Згідно постанови Кабінету Міністрів України  від 12 липня 2017 року № 545 "Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр" та рішення Лисянської районної ради від 31 травня 2018 року № 27-09/VII «Про створення комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Лисянської районної ради» (далі-Центр) було створено Центр для забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження (крім вихованців дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, учнів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів).

      Рішенням Лисянської районної ради від 31.07.2018 №29-18/VII «Про призначення директора комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Лисянської районної ради керівником Центру призначено Гезей Світлану Григорівну. На часі проводиться конкурс на посади педагогічних працівників даного закладу.

Якісна освіта – суспільне благо і основне право людини. У загальноосвітніх навчальних закладах району протягом 2017-2018 навчального року навчалось 2011 учнів. Необхідність створення умов для забезпечення учням, що мешкають у сільській місцевості, доступу до якісної повної загальної середньої освіти, організації їх допрофільного та профільного навчання. Введення у старшій школі факультативів з різних навчальних предметів сприяло розвитку індивідуальних здібностей учнів, самореалізації особистостей, розширенню соціальної компетентності старшокласників, що значно вплинуло на мотивацію навчання, зорієнтованого на продовження освіти за обраним профілем у відповідності до майбутніх життєвих планів.

Аналіз навчальних планів та програм показав, що у 2017/2018 навчальному році діяло 3 профілі у 5 закладів загальної середньої освіти: суспільно-правовий, профіль української та іноземної філології. Функціонує 8 класів з профільним навчанням, охоплено 108 учнів, що становить 50% старшокласників.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки проведено державну підсумкову атестацію у 4-х,  9-х, 11-х класах, відповідно до результатів якого у 2017/2018 навчальному році документами про освіту  забезпечено 296 випускників: 102 учнів закладів загальної середньої освіти отримали атестати про повну загальну середню освіту, 194 учнів одержали свідоцтва про базову загальну середню освіту.  7 учнів 9-х класів отримали свідоцтва про базову загальну середню освіту з відзнакою; 8 випускників 11-х класів нагороджені медалями: золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» - 2 учнів, срібною медаллю «За досягнення у навчанні» нагороджено 6 учнів.

       Як і у минулі роки, у районі була проведена якісна організаційна робота щодо проведення зовнішнього незалежного оцінювання, яке цьогоріч проводилось як державна підсумкова атестація у формі ЗНО з української мови та літератури, історії України, математики та предмету на вибір учня. На виконання наказів Міністерства освіти і науки України від 11.12.2015 №1277 «Про затвердження Положення про пробне зовнішнє незалежне оцінювання», Українського центру оцінювання якості освіти від 13.10.2017 №150 «Про проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання в 2018 році», Плану спільних дій управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації та Київського регіонального центру оцінювання якості освіти щодо організаційно-методичного супроводу зовнішнього незалежного оцінювання 2018 року, з метою ознайомлення осіб з процедурою пробного зовнішнього незалежного оцінювання, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів у 2018 році було створено на базі Лисянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 – гімназія» Лисянської районної ради Черкаської області пункт проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання в 2018 році та затверджено наказом відділу освіти від 21.03.2018 №18/1-к «Про створення пункту проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання в 2018 році.

        Пробне зовнішнє незалежне оцінювання з української мови і літератури було проведено 24 березня 2018 року,  з математики, історії України, біології, географії, фізики, хімії, англійської мови – 31 березня 2018 року на базі Лисянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 – гімназія».

        До роботи у пункті тестування було залучено 22 осіб обслуговуючого персоналу (вчителі Лисянського НВК, Лисянської ЗОШ І-ІІІ ст. №2, Хижинського НВК, працівники районного методичного кабінету).  Дані залучених працівників до проведення ПЗНО у 2018 році було внесено до програми Київського регіонального центру оцінювання якості освіти до 14 березня 2018 року. 20 березня 2018 року був проведений інструктаж для працівників, які залучені до проведення пробного незалежного оцінювання.

        З 9 січня 2018 року по 31 січня 2018 року проводилась реєстрація осіб, які бажають проходити зовнішнє незалежне оцінювання та вступати у вищі навчальні заклади ІІІ-ІV рівнів акредитації, на пробне тестування. Всього було зареєстровано 118 осіб, з них 3 не з’явились на тестування.

        Під час проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови у пункті тестування були присутні 2 зареєстрованих громадських спостерігачів із числа вчителів англійської мови, які спостерігали за проведенням тестування, але не втручались у його роботу. Адже уперше в 2018 році сертифікаційна робота з іноземної мови містить частину «Розуміння мови на слух (аудіювання)». На виконання завдань цієї частини відведено 30 хвилин. Учасникам було запропоновано почергово прослухати кілька аудіозаписів тривалістю від 10 секунд до 3 хвилин, а потім відповісти на різнопланові запитання, працюючи в зошиті. Ці завдання перевіряли здатність розуміти почуте й вибирати необхідну інформацію з прослуханих текстів. Аудіозаписи відтворювалися двічі. Учасники мали час (до 10 хвилин) для перенесення своїх відповідей на завдання частини «Розуміння мови на слух (аудіювання)» у бланк А.

       Пробне зовнішнє незалежне оцінювання було проведено на належному рівні, про що свідчить відсутність апеляцій по завершенню тестування.

       На сайті Українського центру оцінювання якості освіти в розділі «Дослідження та аналітика. Регіональні дані» з усіх навчальних предметів розміщено результати державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання 2018 року.

Навчальний процес у Лисянському районі забезпечують достатньо кваліфіковані педагоги. В закладах загальної середної освіти району станом на 01.10.2017 року працювало 405 педагогічних працівників, що на 10 більше, ніж у 2016 році ( 2,5% ), 17 сумісників (16 з них мають педагогічну освіту), 9 бібліотекарів, 2 логопеда. 346 вчителів мають повну вищу освіту (з них 81 учитель (23,4%) - спеціалістів вищої категорії, 152 (43,9%) - спеціалістів І категорії, 43 (12,4%) - спеціалісти ІІ категорії, 26 (7,5%) - спеціалістів), 6 вчителів мають базову вищу освіту, 53 (13,1%) – неповну вищу освіту (молодшого спеціаліста), 13 педагогів (3,2%) мають педагогічне звання „вчитель-методист”; 39 (9,6%) – „старший учитель”, Освітній рівень учителів 1-4 класів, які мають повну вищу освіту 73,1% (74,4% в минулому році), вчителів 5-11 класів 94,3% (95,1% в минулому році). Заочною формою навчання охоплено 13 вчителів (11 в минулому році). Найбільш гострою є проблема забезпечення навчальних закладів вчителями математики, англійської мови, німецької мови.

Працює 82 (20,2%) педагогів пенсійного віку, 10 (2,5%) – передпенсійного віку. Серед вчителів-пенсіонерів 26 працюють на неповне педагогічне навантаження.

        У 2017-2018 навчальному році атестовано 97 педагогічних працівників, з них 4 директорів, заступників директорів загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів, 3 методисти районного методичного кабінету.    Атестаційною комісією ІІ рівня при відділі освіти атестовано 40 педагогічних працівників, з них 2 директорів загальноосвітніх навчальних закладів (Почапинський НВК Босівська ЗОШ І-ІІ ст.), 2 заступників директорів з навчально-виховної та виховної роботи (Шестеринський НВК, Чаплинський НВК), 3 методисти районного методичного кабінету (з них 1 - на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст І категорії», 2 – на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст І категорії»). Присвоєно педагогічне звання «вчитель-методист» 7 вчителям Лисянського НВК, 1 – Лисянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2, 1 – Почапинського НВК; звання «старший учитель» 2 вчителям Лисянського НВК, 1 – Шубиноставської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» 2 вчителям Лисянського НВК, 3 – Бужанської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Встановлено відповідність займаній посаді, раніше присвоєним кваліфікаційним категоріям, педагогічним званням 23 педагогічним працівникам, керівникам навчальних закладів району та працівникам методичного кабінету. Директора Почапинського НВК Парисенкову Т.І. атестовано як таку, що не відповідає займаній посаді. Клочку Віктору Анатолійовичу, вчителю фізичної культури Погибляцького навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»  Лисянської районної ради Черкаської області, перенесено чергову атестацію в зв’язку з довготривалим лікуванням із збереженням присвоєної категорії терміном на один рік.

         Підвищення кваліфікації педагогічних працівників  є головною умовою успішного проходження ними атестації (п.1.7. Типового Положення про атестацію педагогічних працівників України). З умовою проходження курсової перепідготовки атестовано 5 педагогічних працівників, проти 3 педагогічних працівників в 2016-2017 навчальному році.            

     Атестаційна кампанія у навчальних закладах та у відділі освіти проходила відкрито, з дотриманням норм та правил проходження атестації, конструктивно та результативно.  

           Цілеспрямоване професійне самовдосконалення педагогічних кадрів одне з головних завдань розвитку освітньої системи школи. В 2017-2018 навчальному році курсовою перепідготовкою було охоплено 78 педагогів (це становить 19,3% від усіх педагогічних працівників проти 24,3% за 2016-2017 навчальний рік). З них – 42 педагогічних працівників пройшли курсову перепідготовку за очною формою навчання, 16 – за очно-дистанційною формою навчання, 4 - заочно, 12 педагогів пройшли експрес – курси: з основ алгоритмізації, програмування, робототехніки – 4, за темою «Розробка та апробація навчально-методичного забезпечення реалізації науково-педагогічного проекту «Інтелект України» – 1, для асистентів вчителя з питань інклюзивної освіти – 7, 3 працівників відділу освіти підвищили кваліфікацію за програмою тематичного короткострокового семінару для керівників, спеціалістів з напряму «Державне управління», 1  методист РМК – за напрямом «методисти районних методичних кабінетів із освітнього моніторингу та ЗНО». Розроблено перспективний план проходження курсової перепідготовки педагогічними працівниками в розрізі шкіл та працівників РМК на 2016-2020 роки.

     В 2017-2018 навчальному році педагогічні працівники пройшли курсову  перепідготовку за такими категоріями:

Категорія

2017-2018 навчальний рік

Директори

4

Заступники директорів з навчально-виховної та виховної роботи

1

Учителі

54

Вихователі  ГПД

2

Соціальні педагоги

2

Логопеди

-

Психологи

1

Педагоги-організатори

3

Бібліотекарі

3

Керівники гуртків (позашкілля)

-

Методисти РМК

1

Апарат

3

Вихователі дошкільних груп

4

Всього

78

 

Аналіз діяльності закладів освіти засвідчив, що практично всі керівники закладів загальної середньої освіти сприяють професійному росту вчителів, дотримуються вимог щодо своєчасного проходження курсової перепідготовки, особливо тих, які читають нові навчальні курси, які переходять на викладання суміжних предметів, які підлягають атестації.

 Враховуючи досвід організації курсів в попередні роки,  положення про атестацію педагогічних кадрів необхідно в кожному навчальному закладі  пильно, глибоко проаналізувати планування курсової підготовки, врахувати  перспективи викладання навчальних предметів, курсів в наступні навчальні роки для того, щоб забезпечити якісний допуск педагогів до викладання навчальних предметів, курсів відповідно до чинних вимог.

Науково–методична робота  спрямована  на підвищення фахового рівня педагогічних кадрів з метою реалізації завдань модернізації шкільної освіти, формування інноваційної культури педагогів. Діяльність районної методичної служби,   загальноосвітніх, дошкільних і позашкільного закладів була зосереджена  на реалізацію нової науково-методичної проблеми «Забезпечення безперервного професійного розвитку педагогічних працівників, їх інноваційної діяльності в умовах впровадження нових Державних стандартів та компетентісної освіти» . Розроблено план заходів щодо реалізації даної проблеми на п’ять років.

Посилилась увага методичного кабінету до методики використання ІКТ в навчально-виховному процесі. Це прослідковується  при проведенні районних семінарів-практикумів, майстер-класів, методичних об’єднань, створенні серій цифрових ресурсів, матеріалів на виставку «Освіта Черкащини», методичного супроводу викладання предметів  та інших форм методичної роботи.

Відділ освіти і 20 ЗНЗ (95%) мають власні сайти на яких  висвітлюєтся робота з педагогічними працівниками (семінари, методичні об’єднання, виставки, конкурси, підсумки олімпіад тощо).

Для реалізації науково-методичної проблеми району діє 3 постійнодіючих семінари для директорів і їх заступників (заступників з навчально-виховної та виховної роботи), 24 районних семінари-практикуми, 23 районних методичних об'єднання, школи молодого керівника та вчителя, 5 творчих груп, психолого-педагогічний семінар класних керівників, семінар спеціалістів психологічної служби,  семінар шкільних бібліотекарів. На базі  Лисянського НВК та Лисянської ЗОШ І-ІІІ ст. №2, Бужанської ЗОШ І-ІІІ ступенів (з 2015-2016 н.р.) творчо працюють лабораторії «Майстер-клас» для керівних кадрів та вчителів - предметників району. Це відображено і в структурі методичної роботи, дієвість якої підтвердили позитивні результати.

Традиційно в районі приділяється велика увага проведенню семінарів керівних кадрів навчальних закладів. Згідно плану районних методичних заходів районним методичним кабінетом відділу освіти Лисянської районної державної адміністрації було організовано міжрегіональний семінар для директорів в майбутньому опорних шкіл, заступників директорів з навчально-виховної роботи та резерву керівних кадрів до Кіровоградської області. Учасники семінару за темою: «Функціонування опорних шкіл-вимога сьогодення" відвідали комунальний заклад «Олександрівське навчально-виховне об’єднання №2”, де мали змогу ознайомитися з презентацією закладу. В ході круглого столу «Опорна школа та її філії: створення і структурні особливості» учасники семінару обмінялися думками про роботу даного опорного закладу та його 6 філій.

Під час весняної методичної сесії для завідувачів методичних служб області було презентовано електронний ресурс «Е-школа», який схвалено Міністерством освіти і науки України, успішно апробується та впроваджується у школах України. Сервіс e-schools.info призначений для обробки і надання в зручному електронному вигляді інформації про успішність учнів, а також суміжній інформації, що доступна через Інтернет.

Начасі даний проект вже впроваджується в Лисянському НВК, Хижинському НВК, Бужанській ЗОШ І-ІІІ ступенів, з нового навчального року більшість закладів району матимуть змогу підключитися до електронного ресурсу «Е-школа».

Важливим моментом  в організації методичного супроводу роботи заступників директорів ЗНЗ, голів районних предметних методичних об’єднань є просвітницька діяльність РМК, з цією метою проведено роз’яснювальні, інструктивні наради 9 нарад директорів та 5 нарад заступників директорів з навчально-виховної роботи (згідно плану-календаря районних заходів РМК та відділу освіти).

Методисти РМК постійно працюють над удосконаленням форм методів роботи з педагогічними кадрами, намагаються залучити їх до активної творчої діяльності. На сучасному етапі широкого впровадження набувають вебінари. Перелік ексклюзивних вебінарів методисти надсилають на школи. Консалтинговий центр «Перспектива» (м. Харків, ВГ «Основа»)  з допомогою Дистанційної Академії безкоштовно проводить вебінари для педагогів, які дають змогу  здобувати якісні знання. Кожен учасник за бажанням може отримати сертифікат.

         Одним із шляхів виявлення ефективного педагогічного досвіду, розвитку творчості освітян, пропаганди кращих здобутків, інноваційних пошуків є організація районної виставки педагогічних технологій «Освіта Лисянщини», яка проведено на базі районного методичного кабінету відділу освіти. Як результат спільної роботи методистів РМК та педагогічних працівників шкіл району маємо нагороди на обласному рівні. Дипломом управління освіти і науки Черкаської ОДА відмічено Уманську Олену Василівну, практичного психолога Лисянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Лисянської районної ради,  за методичний посібник «Евалюація як система інноваційного підвищення якості освіти в організації освітнього простору». Дипломами КЗ «ЧОІПОПП» за представлені на виставку матеріали, які мають високий рівень методичного забезпечення - Романенко Жанна Миколаївна, учитель української мови та літератури, методист районного методичного кабінету відділу освіти Лисянської райдержадміністрації, за методичний посібник «Традиційні та інноваційні форми масової роботи шкільної бібліотеки», Прокопенко Надія Федорівна, учитель німецької мови Шубиноставської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Лисянської районної ради,   за методичний посібник «Використання коміксів на уроках німецької мови».

Лауреати виставки:

Ганжа Ольга Василівна, учитель зарубіжної літератури Лисянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Лисянської районної ради,                   за методичний посібник «Використання елементів компаративного аналізу на уроках зарубіжної літератури як метод розвитку пізнавальної активності учнів»,

Бакал Світлана Володимирівна, учитель географії Яблунівського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Лисянської районної ради, за методичний посібник  «Використання ігрових технологій на уроках загальної географії у 6 класі»,

Чередніченко Галина Іванівна, Скрипник Світлана Олексіївна, учителі початкових класів Лисянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Лисянської районної ради, за навчально-методичний посібник «Мотивація –  шлях до успіху у навчанні першокласників»,

- Куліш Валентина Василівна, Власюк Оксана Василівна, учителі початкових класів Лисянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 – гімназія» Лисянської районної ради, за навчально-методичний посібник «Адаптуємо, впроваджуємо, реалізуємо».

 Відповідно до Указу Президента України від 29.06. 1995 року № 489  «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.08. 1995 року № 638, на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 19.06.2017  №886 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2018», наказу управління освіти і науки обласної державної адміністрації від 21.08.2017 №197 «Про проведення в області І та ІІ турів всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2018», відповідного наказу відділу освіти райдержадміністрації від 12.09.2017 №87 «Про проведення І (районного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017» у вересні - жовтні 2017 року  проведено І (районний) тур конкурсу в номінаціях: «Фізика», «Українська мова та література», «Фізична культура», «Німецька мова».

За результатами відбіркового етапу до ІІ (фінального) етапу визначено таких конкурсантів у кожній з номінацій:

«Українська мова та література» - Лясковську Руслану Юріївну (Лисянський НВК),  Коломієць  Ніну Андріївну (Лисянська ЗОШ І-ІІІ ст.№2), Чирву Володимира Васильовича  (Бужанська ЗОШ І-ІІІ ст.),  Самелюк Наталію Володимирівну (Почапинський НВК), Стадник Аллу Валентинівну (Хижинський НВК); «Фізика» - Калюжну Тетяну Іванівну (Бужанська ЗОШ І-ІІІ ст.), «Фізична культура» - Корнієнка Сергія Яковича (Смільченецький НВК), Федоренка Павла Анатолійовича (Чаплинський НВК), Трохименко Людмили Юріївни (Шубиноставська ЗОШ І-ІІІ ст.), «Німецька мова» - Дзеціну Світлану Іванівну, Наумову Тамару Валеріївну (Лисянський НВК), Вініченко Надію Василівну (Виноградський НВК.

Учасники ІІ (фінального) етапу, який відбувся 12 жовтня 2017 року на базі Лисянського НВК провели конкурсні уроки, пройшли електронне тестування з фахової компетентності.

Відповідно до результатів фахового журі І (районного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017» конкурсанти набрали такі бали за конкурсний урок (максимальна кількість балів -100): у номінації «Українська мова та літертура» -Лясковська Р.Ю.- 92, Самелюк Н.В. - 91, Стадник А.В.- 90, Чирва В.В.-85, Коломієць Н.А.-84; «Фізична культура» -Федоренко П.А.-86, Трохименко Л.Ю.-79, Корнієнко С.Я.-77; «Фізика» - Калюжна Т.І.- 89, «Німецька мова»- Дзеціна С.І. – 91, Вініченко Н.В.-90, Наумова Т.В. – 85; відповідно з електронного тестування (максимальна кількість балів – 12 балів): у номінації «Українська мова та література» -Лясковська Р.Ю.- 9, Самелюк Н.В. - 10, Стадник А.В.- 11, Чирва В.В.-11, Коломієць Н.А.-9; «Фізична культура» - Федоренко П.А.-9, Трохименко Л.Ю.-9, Корнієнко С.Я.-10; «Фізика» - Калюжна Т.І.- 11, «Німецька мова»- Дзеціна С.І. – 11, Вініченко Н.В.-9, Наумова Т.В. – 9.

    Переможці районного туру конкурсу «Учитель року – 2018» :

 

Номінація

П.І.Б. конкурсанта

Навчальний заклад

Українська мова та література

Стадник Алла Валентинівна

Хижинський НВК

Фізична культура

Федоренко Павло Анатолійович

Чаплинський НВК

Німецька мова

Дзеціна Світлана Іванівна

Лисянський НВК

Фізика

Калюжна Тетяна Іванівна

Бужанська ЗОШ І-ІІІ ст.

 

       Методичний супровід працівників психологічної служби здійснюється у формі методичних об’єднань, районних семінарів, круглих столів, настановних нарад та інших активних форм роботи, розпоряджень у формі методичних інструкцій, інформаційних листів.; з метою вивчення організації роботи психологічної служби району здійснюються виїзди в заклади  освіти. В районі діє методичне об’єднання спеціалістів психологічної служби, де розглядаються актуальні питання щодо ефективності роботи соціальних педагогів і практичних психологів в навчальних закладах району.

 Спеціалісти психологічної служби працюють безпосередньо в закладах освіти району. Ними у 2017-2018 н.р. було охоплено 2012 учнів загальноосвітніх закладів освіти та 461 дітей дошкільних закладів. У 2017-2018 н.р. організацію психологічного супроводу в освітніх закладах району забезпечували 28 спеціалістів психологічної служби: 9 практичних психологів (з них 2 особи у ДЗО), 19 соціальних педагогів (13 осіб з них суміщають посаду соціального педагога і практичного психолога в ЗОШ, 1 соціальний педагог введено в штат ДНЗ «Сонечко»  Бужанською сільською радою з 1 вересня 2016р.).

В районі проводяться моніторингові дослідження щодо вивчення психолого-педагогічних та соціальних особливостей роботи з учасниками навчально-виховного процессу:

  1. Моніторингове дослідження здатності до вирішення конфліктів у професійній діяльності спеціаліста психологічної служби (листопад 2017 р.)
  2. Моніторинг власної працездатності спеціаліста психологічної служби (квітень 2018р.)

У наступному навчальному році в закладах середньої освіти, де працюють спеціалісти психологічної служби планується проведення всеукраїнського моніторингового дослідження «Надання допомоги дітям, постраждалим від військових дій, і внутрішньо переселеним особам в в діяльності психологічної служби».

Протягом останніх років слід відзначити позитивні тенденції у розвитку психологічної служби району. Великий  досвід  в  організації  та діяльності   психологічної   служби   накопичився   у  Лисянській ЗОШ І-ІІІ ст.№2, ЖуржинецькомуНВК, Хижинському НВК, Бужанській ЗОШ І-ІІІ ст., Виноградському НВК, Шестеринському НВК, Шубиноставській ЗОШ., Яблунівському НВК.

 З метою виявлення та підтримки обдарованих дітей у 2017/2018 навчальному році проводилися різноманітні заходи та конкурси.

            Відповідно до Указу Президента України від 30 вересня 2010 року № 928 «Про Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської                     та студентської молоді імені Тараса Шевченка та на виконання наказів управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації №219 від 25.09.2017 року та відділу освіти райдержадміністрації №106 від 06.10.2017 року «Про проведення VIIІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка» у 2017/2018 навчальному році. 28 жовтня на базі Лисянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 проведено IІ етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської  та студентської молоді імені Тараса Шевченка (далі – конкурс), у якому взяли участь учні 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (50 учасників) з 19 навчальних закладів району. Члени журі відзначили, що найкращі результати в конкурсантів Лисянського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №1-гімназія» (9 місць), Лисянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 (5 місць), Погибляцького НВК, Хижинського НВК(2), Бужанської ЗОШ (3), Шубиноставської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Переможці ІІ етапу конкурсу учнів загальноосвітніх навчальних закладів:

1.Савінова Юлія Володимирівна, учениця 11 класу Лисянського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.№1-гімназія» ;

2. Адамович Анна Романівна,  учениця 5 класу Лисянської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 ;

          3.Заболотня Віта Юріївна, учениця 7 класу Лисянської ЗОШ І-ІІ ст.№2 ;

4. Марченко Анастасія Олегівна, учениця 10 класу Лисянського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.№1-гімназія» ;

Протягом березня-квітня 2018 року, згідно  із  спільним   наказом    комунального    навчального закладу «Черкаський    обласний    інститут    післядипломної    освіти    педагогічних працівників Черкаської обласної ради», комунального закладу «Черкаський обласний центр роботи з обдарованими дітьми Черкаської обласної ради»   від  19.02.2018   № 23/01-06 «Про проведення  обласного фестивалю-конкурсу дитячої  художньої творчості «Мистецький дивокрай Черкащини-2018»  та наказом БДЮТ від  23.02.2018  №21, був проведений районний і  обласний фестиваль-конкурс «Мистецький дивокрай Черкащини» (далі фестиваль-конкурс). У районному фестивалі-конкурсі було представлено 27 номерів, до обласного конкурсу було надіслано 13 номерів у різних номінація, а призерами стали:

I місце – театральний колектив Хижинського навчально-виховного комплексу Лисянської районної ради. Художній керівник Стадник А.В.

    (номінація театральні колективи, театри ляльок);

II місце – театральний колектив Бужанської загальноосвітньої щколи І-ІІІ

     ступенів Лисянської районної ради. Художні керівники Галкіна О. М. та  

     Ковальська Т. М. (номінація театральні колективи, театри ляльок);

II місце – вокальний дует Лисянської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів 

    №2 Лисянської районної ради. Художній керівник Бєляєва С.В. (номінація  

    вокальний ансамбль( малий склад)).

III місце – Гнатенко Альона, учениця Лисянського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  №1 – гімназія» Лисянської районної рад. Художній керівник Микитченко В.В (номінація солісти-вокалісти (14-17 років).

           Маємо результативність участі учнів району  в обласних олімпіадах та МАН

                     ІІІ етап (обласний) Всеукраїнських олімпіад

  1. Німецька мова – Вовченко Д., учениця 9 класу Шубиноставської ЗОШ І-ІІІ ступенів: ІІІ місце; вчитель – Прокопенко Н.Ф.
  2. Російська мова – Савінова Ю., учениця 11 класу Лисянського НВК: ІІІ місце; вчитель – Шевченко Л.А.;

Мазун Д., учениця 10 класу Лисянського НВК; вчитель – Шевченко Л.А., Штанько Г.І.

  1. Екологія – Жила Р., учень 10 класу Лисянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2: ІІІ місце; вчитель – Вихватень Н.М.
  2. Правознавство – Савінова Ю., учениця 11 класу Лисянського НВК: ІІ місце; вчитель – Савінова С.В.;

Даценко В., учениця 10 класу Лисянського НВК: ІІІ місце; вчитель – Савінова С.В.; 

Махиня О., учень 9 класу Лисянського НВК: ІІІ місце; вчитель – Савінова С.В.

  1. Географія – Гнатенко А., учениця 10 класу Лисянського НВК: ІІІ місце; вчитель – Горбач Л.В.
  2. Англійська мова – Шаламай А., учениця 9 класу Лисянського НВК: ІІІ місце; вчитель – Кравченко А.П.
  3. Астрономія – Лобоцька В., учениця 11 класу Лисянського НВК: ІІІ місце; вчитель - Котляр В.М.

 

                      Мала Академія наук

І місце – Савінова Ю., учениця 11 класу Лисянського НВ;

вчитель – Савінова С.В.;

І місце - Гнатенко А., учениця 10 класу Лисянського НВК;

вчитель – Горбач Л.В.

ІІ місце – Маловічко В., учень 11 класу Лисянського НВК;

вчитель –Вайшіс О.А.

ІІ місце – Махиня В., учень 9 класу Лисянського НВК;

керівник – Пахомова Т.Г.

ІІ місце – Джура Я., учениця 11 класу Лисянського НВК;

вчитель – Гопик О.І.

ІІ місце – Музичук Ю., учениця Лисянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2;

вчитель – Любчич Т.Б.

ІІІ місце – Лобоцька В., учениця 11 класу Лисянського НВК;

вчитель – Дзеціна С.В.

ІІІ місце – Махиня О., учень 9 класу Лисянського НВК;

вчитель – Бровченко Н.І.

ІІІ місце – Жила Р., учень 10 класу Лисянської  ЗОШ І-ІІІ ступенів №2; вчитель – Вихватень Н.М.

ІІІ місце – Борисова Н., учениця Почапинського НВК;  

вчитель – Самелюк Н.В.

Для організованого початку нового навчального року триває забезпечення підручниками учнів закладів загальної середньої освіти. Учні 2-4, 6-9, 11 класів забезпечені підручниками стовідсотково. Закладами загальної середньо освіти району відповідно до наказів Міністерства освіти і науки було зроблено відбір оригінал-макетів  та замовлення підручників для учнів 1, 5, 10 класів. Доставка їх  до навчальних закладів очікується до 1  вересня 2018 року.

До послуг учнів у районі 333 персональні комп’ютери,  30 навчальних комп’ютерних комплексів, 7 мультимедійних пристроїв та 37 відео-проекторів. Проведено  одну  опто-волоконну мережу Інтернет у Лисянський НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №1-гімназія», забезпечено роботу Wi-Fi зони у Лисянській ЗОШ І-ІІІ ст. №2. До швидкісного Інтернету підключено  ще 4 загальноосвітні заклади: Бужанська ЗОШ І-ІІІ ст., Виноградський НВК, Почапинський НВК, Босівська ЗОШ І-ІІ ст.  Усі бібліотеки підключені до мережі Інтернет.

Важливою умовую для збереження здоров'я дітей є організація харчування школярів.  У 23 закладах загальної середньої освіти організовано гаряче харчування для школярів. Діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти з малозабезпечених сімей, які є учнями 1-4 класів, діти учасників АТО, діти-переселенці та діти-інваліди забезпечені безкоштовним гарячим харчуванням з розрахунку 15 грн. на учня. Зокрема, таким харчуванням було охоплено 75 дітей учасників АТО, 129 дітей з малозабезпечених сімей, які є учнями 1-4 класів,  34 дитини-сироти та позбавлені батьківського піклування, 30 дітей-інвалідів, та 20 дітей-переселенців. Всього гарячим харчуванням було охоплено 1669 учнів, що становить 83%.  За 2017 рік було використано продуктів харчування на суму 763,8 тис. грн.. за другий квартал поточного року – 403749грн..

Протягом оздоровчо-відпочинкового періоду 2018 року у Лисянському районі функціонувало 32 табори з денним перебуванням на базі закладів загальної середньої освіти, а також 13 літніх загонів, де були задіяні 242 дитини. Кількість дітей, яких охоплено  відпочинком у закладах системи освіти – 1244 осіб, що становить 73% від загальної кількості учнів 1-10 класів.

З них:

- 23 табори з денним перебуванням (пришкільні табори) –  (970 особи);

-  9 таборів праці і відпочинку з денним перебуванням- (274 осіб).

Середня вартість обіду становила 20,02 грн.

Всього на харчування учнів під час проведення відпочинкової кампанії 2018 з місцевого бюджету було виділено 129300 тис. грн. благодійної допомоги – 126589,70 тис.грн..

У рамках організації оздоровчо-відпочинкової кампанії року представниками відділу освіти райдержадміністрації було взято участь у проведені засідань, колегій, нарад, а також організовано семінар-навчання для кухарів та начальників пришкільних таборів  «ТЕМА ДНЯ – ОЗДОРОВЧО-ВІДПОЧИНКОВА  КАМПАНІЯ 2018».

       Організація регулярного безоплатного підвезення учнів до місця навчання і додому є складовою частиною забезпечення реалізації конституційних прав громадян на здобуття загальної середньої освіти, що передбачено статтями 14 Закону України “Про освіту ” та ст.21 Закону “Про загальну середню освіту ” і є завданням держави.

       На виконання постанови Кабінету Міністрів України №31 від 16.01.2003 року “Про затвердження Програми “Шкільний автобус” у Лисянському районі рішенням сесії районної ради  від 29.12.2010 року №3-2/VI прийнята  районна програма “Шкільний автобус на 2010-2020 роки”.

       Відповідно до цієї Програми організованим підвозом охоплено 438 (2017-2018 навчальний рік)  учнів, що становить (100 %) та 56 (2018) педагогічний працівник, які проживають за межею пішохідної доступності (більше 3 км).

       Відкрито 10 шкільних маршрутів. Найдовший маршрут шкільного автобусу 105 км. Щодня шкільні автобуси проїжджають відстань у 457 км.

       З 13 шкільних автобусів, які стоять на балансі відділу освіти - 11 (2004, 2005, 2007, 2011, 2012, в 2016 році придбано 2 шкільних автобуси на умовах співфінансування 50% районний бюджет, 50 %  державний, в 2017 році  придбано 1 шкільних автобуси на умовах співфінансування 50% районний бюджет, 50 %  державний) автобусів придбано за кошти державного бюджету,  1 – районного (2008).

       Виділено коштів на 2018 рік 1 млн. 258 тис. 524 грн.:

- заробітна плата водіїв – 424 тис. 422 грн.;

- нарахування на заробітну плату – 93тис. 373 грн.;

- закупівля паливо-мастильних матеріалів, придбання запчастин – 660 тис.729 грн.;

- послуги щодо страхування, стоянка автобусів – 80 тис. грн.

       Використано за 7 місяців поточного року:

- заробітна плата водіїв – 247 тис.988 грн.;

- нарахування на заробітну плату – 54 тис.597 грн.;

- закупівля паливо-мастильних матеріалів, придбання запчастин – 200 тис.637 грн.;

- послуги щодо страхування, стоянка автобусів – 28 тис. 783 грн.;

       В зв’язку з тим, що у відділі освіти відсутня база стоянки автотранспорту, відсутній механік, укладена угода між відділом освіти та приватним підприємцем Задульським О.С. про надання послуг у проведенні технічного огляду при випуску на маршрут, проведення перед рейсових медичних оглядів водіїв.

       Необхідність проходження водіями перед рейсового медичного огляду у відповідних фахівців в сільській місцевості значною мірою ускладнює роботу водіїв шкільних автобусів.

         Так, в сільській місцевості технічний огляд автобусів при випуску на маршрут проводиться механіками сільськогосподарських товариств, а проведення перед рейсових оглядів водіїв - медичними працівниками фельдшерських пунктів та амбулаторій, в яких відсутні посвідчення про проходження навчання в Українському медичному центрі безпеки дорожнього руху.

Регулярно проводяться інструктажі з водіями щодо безумовного виконання правил дорожнього руху при перевезенні школярів, з обов'язковою реєстрацією у відповідному журналі.

Необхідним є і будівництво гаражів для збереження шкільних автобусів.

Невирішеною проблемою є стан твердого покриття на дорогах. Через неякісні дороги, несвоєчасну очистку доріг від снігу шкільні автобуси інколи не можуть виїхати на маршрути.

Потребує покращення матеріальна база загального парку шкільних автобусів.

       У позаурочний час автотранспорт  використовується для перевезення дітей та вчителів на обласні та районні змагання, екскурсії, олімпіади, семінари, тощо.

       На всі маршрути розроблені відповідні паспорти регулярних спеціальних перевезень, які погоджені відповідним чином.

У вересні 2017 року проведена ревізія маршрутів шкільних автобусів. Змінені фінансові зобов’язання Писарівської та Чаплинської сільських рад в сторону збільшення надання субвенції через збільшення кілометражу в маршруті шкільного автобусу.

         В 2017 році  придбано 1 шкільний автобус на умовах співфінансування 50% районний бюджет, 50 %  державний). 1 млн.679 тис. 700 гривень.

         Відремонтований автобус БАЗ -2215, який  перебуває на території стоянки ФОП Задульський О.С. Справний та готовий до виїзду.

         Є потреба в придбанні ще 1 шкільного автобусу. Для Дашуківської ЗОШ та Хижинського НВК.

         Кількість дітей для перевезення Лисянка -  Дашуківська (14 дітей ), Лисянка - Хижинського НВК (31 дитина), Босівка – Кам’яний Брід – Бужанка (32 дітей), Яблунівка – Тихонівка – Бужанка (29 дітей).

Протягом усього навчального року проводяться безліч як і поточних (заміна мастила, фільтрів) так і капітальних (заміна запчастин) ремонтних робіт шкільних автобусів, які проводяться безкоштовно силами водіїв.

Таким чином робота шкільного автотранспорту дає можливість реалізувати ряд завдань для забезпечення рівного доступу дітей до якісної освіти. 

        Важлива роль у забезпеченні якісного освітнього процесу належить інноваціям. На виконання обласної програми «Інноваційні школи Черкащини», затвердженої рішенням Черкаської обласної ради від 07.10.2016 №9-2/VII та районної цільвої програми «Інноваційні школи Лисянщини» на період до 2020 року, затвердженою рішенням районної ради від 12.10.2017 № 20-16/ VII метою якої є створення умов (організаційних, науково-методичних, кадрових, матеріально-технічних) для перспективного розвитку інноваційних шкіл Черкаської області, оптимізації процесу впровадження інновацій в освітній процес з урахуванням сучасних світових тенденцій, підвищення ефективності та якості регіональної системи освіти було використано коштів на загальну суму 3147,9 тис.грн., з них кошти місцевого бюджету 1628,6 тис.грн., 300,0 тис.грн ДФРР, 1209,3 тис.грн. обл. бюджет, 10,0 тис.грн. благодійні кошти:

  1. Виготовлена проектно-кошторисна документація на реконструкцію котельні з встановленням твердопаливних котлів та ремонтом теплотраси Лисянського НВК на суму 58,0 тис.грн.
  2. Проведено поточний ремонт спортивного залу на суму 33,0 тис грн.. та ремонт даху  їдальні на суму 10,0 тис грн.(благодійні кошти)
  3. Закуплені сучасні меблі на суму 172,5 тис грн..
  4.   На придбання матеріалів для капітального ремонту кабінетів фізики, географії, біології, математики, хімії, фойє, гардеробної було використано 535,8 тис. грн.
  5.  Закуплено та доставлено  сучасні засоби для кабінетів   математики, географії, навчальних комп’ютерних комплексів з мультимедійними засобами навчання на суму  686,5 тис грн.(обласний бюджет) та фізики, хімії, біології на суму 600,0 тис.грн.(з них 300,0 тис.грн ДФРР) .
  6. Утеплено фасад школи на суму 618,3 тис.грн. ( з них 522,8 тис.грн. обласний бюджет).
  7. Зроблено капітальний ремонт фойє на суму 433,8 тис.грн.

          Відповідно до «Правил експлуатації теплових установок і мереж», державних будівельних норм В.1.2-14-2009 «Система забезпечення надійності та безпеки будівельних об’єктів та з метою забезпечення своєчасної підготовки закладів освіти району до нового навчального року та їх сталого функціонування в осінньо-зимовий період 2018-2019 років створена робоча група відділу освіти райдержадміністрації, яка аналізує хід підготовки закладів освіти та перевіряє готовність до нового навчального року, сталого проходження опалювального сезону.

         Навчальні заклади мають 24 котельні: 23 на твердому паливі, будинок дитячої творчості опалюється централізовано (газом).

         На часі здійснені чергові огляди будівель, споруд, зовнішніх інженерних мереж та благоустрою території, розроблені заходи щодо підготовки закладів освіти до роботи в осінньо-зимовий період 2018 – 2019 років.

         Проводиться метрологічне забезпечення котелень, а саме повірка запобіжних клапанів, манометрів, термометрів, лічильників води, повірка контрольно - вимірювальних приладів котелень на твердому паливі.

          Призначено відповідальних осіб за теплове господарство  закладів освіти, організовується їхнє навчання.

          Здійснюється комплекс заходів щодо отримання актів готовності теплових господарств закладів освіти до  опалювального сезону 2018-2019 років із залученням фахівців Державної інспекції з енергонагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Черкаській області.

          Проводиться завезення твердого палива в навчально-виховні заклади району. Станом на 1серпня поточного року завезено 3604 м.куб. дров,  на суму 1 млн. 980тис. 469 грн., що складає  77 %  від запланованого (4675 м.куб).

         Заборгованості по розрахункам за спожиті енергоносії  відділі освіти немає.

         Підготовка навчальних закладів та котелень до роботи в осінньо-зимовий період 2018-2019 років на часі триває.

ПРОБЛЕМИ

З аналізу проблем в 2017-2018 роках в проведенні ремонтів виникають такі загальні питання: капітальний ремонт основних конструкцій будівель - несучих стін, дахів, укріплення фундаментів, відмосток ( 83% приміщень експлуатуються понад 25 років без капітальних ремонтів, що веде до незадовільного та аварійного їх стану). 

 

Кошторисом загального фонду на 2017 рік по освіті затверджено видатки в сумі – 72 308,0 тис.грн. Заробітна плата працівникам виплачується   вчасно та в повному обсязі.  Виплачено відпускних та допомоги на оздоровлення педагогічним працівникам в сумі 5924,1 тис.грн.

Для  оплати комунальних послуг та енергоносіїв  загальноосвітніх навчальних закладів використано 4193,5 тис.грн. бюджетних коштів, з них  на оплату природного газу – 440,2  тис.грн., електроенергії – 884,5 тис. грн., водопостачання і водовідведення – 42,2  тис. грн., інших енергоносіїв – 2826,6 тис.грн.

На   2018 рік по загальному фонду відділу освіти затверджено кошторисні призначення в сумі – 73 168,5  тис.грн. Основну долю в фактичних видатках займає заробітна плата з нарахуваннями, питома вага якої в загальних видатках становить 90,3 %. Видатки на оплату праці та нарахування на заробітну плату  штатних працівників за ІІ квартал 2018 року складають 40759,3 тис.грн.  Заробітна плата працівникам виплачується   вчасно та в повному обсязі. Та наразі існує дефіцит по заробітній платі та нарахуванню на неї педагогічним працівникам в сумі 3407,0 тис.грн.

Відділом освіти відповідно до постанови КМУ №823 від 25.08.2005р. проводиться виплата одноразової допомоги дітям – сиротам, після досягнення ними 18 років,  в розмірі 1810 грн.. В бюджеті передбачено допомоги 3 дітям –сиротам  - 5430 грн.

Для  оплати комунальних послуг та енергоносіїв  в закладах загальної середньої освіти використано 2217,7 тис.грн. бюджетних коштів, з них  електроенергії – 577,2 тис. грн., водопостачання і водовідведення – 15,6 тис. грн., інших енергоносіїв – 1624,9 тис.грн.

З Державного бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» на умовах співфінансування виділено кошти в сумі 1025905грн., з яких передбачено на сучасні меблі та дидактичні матеріали – 655815грн., на придбання комп’ютерного обладнання - 327090 грн. та на оплату відряджень – 43000 грн. Крім того передбачено кошти в сумі 308642 грн. на оснащення інноваційних шкіл мультимедійними засобами навчання з лінгафонним програмним забезпеченням. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2018 р. №283 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи» відділом освіти Лисянської РДА оприлюднено річний план закупівлі шкільних меблів, комп’ютерного обладнання і приладдя та дидактичних матеріалів для організації освітнього простору навчальних закладів району (згідно Закону України «Про повні класи»). На даний час відділом освіти оголошено відкриті торги по закупівлі сучасних меблів, комп’ютерного обладнання для НУШ та комп’ютерного обладнання (мультимедійні засоби навчання з лінгафонним програмним забезпеченням).

Відповідно до досягнутих результатів та визначених цілей, вимог сьогодення, необхідністю запровадження освітніх реформ та новацій у 2018/2019 навчальному році необхідно спрямувати зусилля працівників відділу освіти, педагогічних колективів, громадськості  на:

             - продовження оптимізації мережі закладів освіти із урахуванням запитів населення та фінансово-економічних чинників;

-   забезпечення системного підвищення якості освіти на інноваційній основі;

-   подальше формування здоров’язбережувального середовища;

-   формування національно свідомого громадянина України.

Шановні колеги!

           На порозі – новий навчальний рік. Розпочнеться він 1 вересня 2018 року Днем знань, урочистим святом Першого дзвоника. Дякуємо від щирого серця всім, хто робив свою роботу на високому професійному рівні, зацікавлено і творчо. 
      Нині освіта займає провідне місце у стратегії державної політики України. Сподіваюся, що разом ми зможемо реалізувати наші освітянські завдання. Об’єднаймося заради якісної освіти – «Краща якісна освіта для кращого світу!» 
      Дякуємо вчителям, батькам, органам місцевого самоврядування, усім благодійникам за підтримку навчальних закладів у розбудові освітньої галузі району!

        Бажаємо всім плідної творчої праці, невичерпної енергії, взаєморозуміння і взаємопідтримки з колегами та вихованцями. Нехай завжди з Вами буде поруч підтримка та розуміння Ваших рідних та близьких. Нехай цьогорічний першовересень буде сонячним, несе добрий настрій у кожну школу, кожну родину! 

         Бажаємо всім в новому навчальному році виключно успішних та результативних кроків на шляху творення нової України для себе й майбутніх поколінь.

                                  З новим Вас навчальним роком!

 

                     З повагою начальник відділу освіти Лисянської РДА Л.М.Гнатюк

 

 

 

 

 

 

 

 



Создан 16 авг 2018



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником